Mire jó a jóga

MIRE JÓ A JÓGA?

Napjainkban egyre többen kezdenek el jógázni, ráadásul számos pozitív hatása miatt egyre többen válnak rendszeres gyakorlóvá is. A jóga egyszerre hat a testre, elmére, szellemre. Kezdőként is, a saját tempódban, megtapasztalhatod ezeket, csak figyelned kell magadra, észre kell venni ezeket a változásokat.

Hogyan hat a fizikai testre?

Legelőször talán mindenki a fizikai testre gyakorolt hatását veszi észre magán. Hiszen azt tapasztalhatod, hogy egyre hajlékonyabb, erősebb, szálkásabb leszel. Egyes jógafajták alakformálnak, sőt segíthetnek a fogyásban is.
Javul a testtartásod, mivel a mélyhátizmok, törzs megerősödik az ászanáknak köszönhetően. Olyan helyeken fogsz izomlázat érezni, ahol még előtte soha. Ha ülőmunkát végzel, a gerinced védelmében mielőbb érdemes elkezdened a gyakorlást.
A jóga áldásos hatásai közé tartozik még, hogy javítja az egyensúlyérzéket, koordinációt.
A gerinccsavaró ászanáknak, előre hajlásoknak hála, javulhat az emésztés, beindul a szervezet méregtelenítése.
A légző gyakorlatok (pránajámák) által növelheted a tüdőd kapacitását, valamint a belső szerveidhez is több oxigént juttathatsz a mindennapokban is, és ezzel a szervezet vitalitását növeled.

Hogyan hat az elmére?

Mindenekelőtt érdemes megemlíteni, hogy a jóga kiválóan oldja a stresszt, feszültségeket, lecsendesíti az elmét. Márpedig az köztudott, hogy a stressz mennyire tönkre tudja tenni az egészségünket, úgyhogy fontos, hogy legyen a kezedben egy eszköz, amivel csökkenteni tudod.
Enyhíthető vele az alvászavar.
Továbbá növeli a koncentrációt, önfegyelmet, akaraterőt, javítja az emlékezést, s ezek valljuk be, fontosak a mindennapi élethez, boldoguláshoz, boldogsághoz. 🙂

Hogyan hat a szellemre?

A jógázás segíteni fog abban, hogy kicsit máshogy, pozitívabban lásd a világot, önmagadat, hogy jobban érezd magad a bőrödben, pozitív énképed legyen. Mindezek mellett erősíti az önbizalmat is.
De nem csak önmagunkkal hoz egyensúlyba, hanem a külvilággal is. Az ászanák rendszeres gyakorlása javítja az emberi kapcsolatokhoz való hozzáállást.

Ha szeretnéd te is megtapasztalni a jótékony hatásait, nézz ki ITT egy tematikus online órámat, vagy jelentkezz be a stúdióba élő gyakorlásra.

Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük